fredag 19 april 2019

Påsk i Vemdalen

Snart en vecka med strålande sol hela dagarna. Milo och Noa har åkt snowboard för första gången. Jag har åkt längdskidor upp för fjället. Några dagar till i vinterlandskap innan vi åker hem till Uppsala och våren.

söndag 29 juli 2018

En dag med mycket skratt

Vi har fiskat med barnen, Alexander och Kian. Det var drag som fastnade både i träd, i gräset och ute i vattnet. Spöspetsar som lossnade och åkte ut i vattnet, barn som var arga och frustrerade men värst av alla var nog Andreas. Han som fick hoppa i sjön två ggr för att rädda spön och fiskedrag  och som dessutom fick ett drag i kepsen...Och inte fick vi nån fisk heller.
Mot eftermiddagen åkte vi på loppis och  träffade på renar längst vägen.

lördag 28 juli 2018

Leksands sommarland

Nu har vi gjort två dagar på Leksands sommarland. Vilka modiga barn vi har, de vågar göra mästan allt. Mycket mera än vad jag törs. Vi bodde på campingen i en stor stuga/ett hus med Andreas föräldrar och Andreas bror med familj.

Nu väntas några dagar i fjällen.

lördag 21 juli 2018

Noas 6-årsdag

En födelsedag på Öland. När Noa fyller är vi sällan hemma. Vi har firat honom i Sundsvall, i Vaggeryd och nu på Öland. I onsdags vaknade han upp i tältet och fick ett paket, en skateboard. Vi åt frukost på stranden och badade ett tag. Efter lunchen åkte vi iväg till en gokartbana där barnen fick åka juniorgokart. Mot kvällen önskade Noa att åka på sin skateboard i parken. En händelserik dag.

Stranden

Ett besök på stranden varje dag, även om barnen hellre badade vid vattenlandet. 22 grader i vattnet och långgrunt!

Byrums raukar

Vi åkte iväg till Byrums raukar en kväll för att grilla ute vid vattnet. Barnen letade musslor, fossiler och klättrade på de häftiga stenarna. Sent lagom till solnedgången grillade vi hamburgare. Vilken solnedgång vi fick uppleva, så vackert.

Tälta på Böda sand

Vi for iväg och köpte tält och allt annat som behövdes för 5 dagar på Öland. Väldigt spontant och oplanerat. Men vilka underbara dagar vi fick på Öland.

torsdag 15 februari 2018

Tillökning i familjen

Barnens farmor och farfar har köpt en goldenvalp, till barnens stora glädje! Milo och Noa är äntligen hundägare på deltid! För enligt Roger och Anne-Li är detta även barnens hund. Så när de åker iväg blir vi hundvakt. Och redan nu på tisdag ska valpen komma hem till oss några timmar. Gissa vilka som längtar! Milo har tillochmed pratat i sömnen om Saga och han säger att han älskar henne.

söndag 11 februari 2018

Vår nya familjemedlem!

I oktober blev vi ägare till denna fina bil. I flera år har jag haft denna modell som min favoritbil och när vi började kolla på ny bil i höstas så hade jag svårt att se andra bilar än xc60. Så när vi kom in på Bilia och jag bland säkert 15 andra XC60 såg just denna blåa kunde jag inte glömma den. Vi kollade även liknande modeller på Subaru och Toyota men ingen var lika fin som denna. Barnen blev också väldigt förtjust i Volvon så det fanns inte så mycket att diskutera!